söndag 14 april 2013

Eftermiddag med teater och musik


Eftermiddag utflykt till stadshuset. Eleverna samlas i klassen o sen går vi den korta biten. När vi kommer dit får vi en enmansföreställning om kläder o material. Den är lång 1,5 h men fängslande så trots den långa tiden sitter eleverna lugnt o lyssnar. 



När vi kommer tillbaka får eleverna leka en stund på skolgården o det blir bara springande o jagande på den hårda asfalten. C behöver göra några ärenden medan jag ska övervaka eleverna. Några elever faller och slår sig, jag försöker trösta, men det går ju inte så bra när jag inte kan språket. På alla tre skolor jag varit är skolgårdarna inhägnade och helt asfaltsbelagda. Lekredskap saknas . 


Klockan är 16.15 o nu är det dags för musik. Båda ettor sjunger tillsammans med Brian som är musiklärare. Han åker mellan olika skolor och har musik. Tyvärr får jag inte riktigt klart för mig om de alltid har musik tillsammans eller om det är något speciellt idag. Båda klasslärare till ettorna är dock med så det är tydligen någon som de övar på tillsammans.
Visst märks det att barmen är trötta men de orkar sjunga med. Jag är också väldigt trött så jag känner att jag inte riktigt förstår vad de gör!
Lektionen är slut 17.30 och eleverna förs till skolgårdsgrinden där de blir hämtade av någon vuxen. 
/Siw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar